- Maksymalny czas pracy: Maksymalny czas pracy kierowcy podczas przeprawy promowej zależy od kraju, w którym się odbywa, ale zazwyczaj nie może przekroczyć 11 godzin na dobę. W UE maksymalny czas pracy kierowcy to 56 godzin w ciągu tygodnia oraz 90 godzin w ciągu dwóch tygodni.
- Czas jazdy: Kierowca podczas przeprawy promowej nie może prowadzić pojazdu przez więcej niż 4,5 godziny z przerwami, po których musi mieć co najmniej 45 minut przerwy. W przypadku dłuższych przepraw promowych, gdzie kierowca może spędzić więcej czasu na pokładzie, wymagany jest czas odpoczynku.
- Czas odpoczynku: Kierowca podczas przeprawy promowej musi mieć co najmniej 11 godzin przerwy po każdych 24 godzinach pracy. W przypadku dłuższych przepraw promowych, wymagane są okresy odpoczynku, które są dostosowane do długości i charakteru pracy.
- Monitorowanie czasu pracy: Podobnie jak w przypadku kierowców ciężarówek, czas pracy kierowcy podczas przeprawy promowej jest monitorowany za pomocą tachografów cyfrowych. Tachograf zapisuje czas jazdy, przerw oraz odpoczynku, które mogą zostać przeanalizowane przez organy kontrolne.
- Kary za naruszenie czasu pracy: Naruszenie wymagań dotyczących czasu pracy kierowcy podczas przeprawy promowej może prowadzić do nałożenia kar finansowych, które zależą od kraju i rodzaju naruszenia. Przewoźnik może również ponieść odpowiedzialność prawna, jeśli pozwolił na naruszenie wymagań czasu pracy kierowcy.
Mam nadzieję, że te informacje pomogły Ci zrozumieć wymagania dotyczące czasu pracy kierowcy podczas przeprawy promowej. Jeśli masz jakieś dodatkowe pytania, służę pomocą.